I kolejny post.

Ostatnio coś sporo się tych moich postów pojawia :] no więc nie mnie oceniać czy to powód do radości czy do płaczu :P No ale kontynuujmy to co zacząłem. Ostatnimi czasy udało się zrobić parę ciekawych rzeczy: Jedną z nich były obiekty i tak do tej pory w silniku dało dodawać się tylko modele i teren co nie dawało za dużych możliwości konfiguracji dodawanych danych. Ale niedawno się to zmieniło:] powstały małe skrypty wyglądające np. tak :

//// plik: FloorA.wro

def 0 : models/FloorA.wrm
{
    material = Floor000
}


//// plik: FloorB.wro
def 0 : models/FloorA.wrm
{
    material = Floor001
}

Niby nic nadzwyczajnego ale z powodu tego właśnie bajeru musiałem przebudować system modeli. Problemem był fakt, że w poprzedniej implementacji zakładałem, że każdy model ma materiał. Jak widać powyżej problem jest bo mam 1 model a chcę aby 2 obiekty nadawały mu dwa różne materiały. Stary system prezentował się tak :

A nowy tak :


Jak widać pojawiła się w nim nowa warstwa CMeshInstance która zastąpiła wszystkie użycia klasy CMesh w grze. Jednak mimo wszystko nie mogłem zrezygnować z warstwy klasa CMesh gdyż będzie ona przechowywać w sobie dane o L.O.D i parę innych współdzielonych rzeczy :]. 

No i na koniec trochę z innej beczki a mianowicie taki oto modelik :)


  



Comments

Popular posts from this blog

Query commands execution

Hierarchy - UI improvement

W.U. 0x20