Gra

W pracach nad silnikiem i edytorem nie zapominam, że wszystko to robię w celu stworzenia gry. Dlatego dzisiaj ukończyłem pierwszy etap prac nad grą. Jak widać poniżej udało mi się załadować scenę stworzoną w edytorze bezpośrednio do gry.


Ze strony kodu wymagało to jak zawsze trochę pracy ale jak to bywa w programowaniu lepiej wykonać takie rzeczy nie czekając za długo gdyż czym dłużej się zwleka tym więcej rzeczy do przerobienia. Aktualny system gry wygląda w uproszczeniu tak :


Poszczególne kolory oznaczają warstwy aplikacji. Jak widać gra i edytor współdzielą systemy silnika gry, dzięki temu raz napisany kod działa dla obu tych "tworów". Pojawia się jednak kwestia późniejszego wykorzystania silnika w innych produkcjach, z tego powodu właśnie powstała warstwa przejściowa pomiędzy silnikiem gry a plikiem wykonywalnym. W "Game DLL"  będą definiowane obiekty gry w niej znajdą się definicje obiektów przedmiotów, mechanika oraz inne obiekty tego typu. Później podczas ładowania edytora całość zostanie załadowana do późniejszego użycia w lokacjach.

Comments

Popular posts from this blog

Query commands execution

Hierarchy - UI improvement

Singleton pattern