Studia

W tym semestrze udało mi się dostać na kurs Podstawy Grafiki Komputerowej (PGK) realizowany na Uniwerku. Okazało się, że będę miał możliwość korzystania tam z wcześniej przygotowany narzędzi dzięki czemu będę miał okazję rozwijać swój silnik na którym stoją tanki (na które niestety ostatnio nie mam zbytnio czasu jak i niestety na samo rozwijanie silnika).

Dodatkowo w końcu od pewnego czasu wziąłem się za siebie jeśli chodzi o nowoczesne technologie graficzne. Były ku temu 2 okazje: jedna to Liris a druga to seminarium z programowania gier. Powiedzmy sobie szczerze, że naruszyłem puszkę pandory i nawet o tym nie wiedziałem. Ale jest to też dobra nauczka na przyszłość.

Zawsze myślałem, że nie jestem tak daleko od możliwości stworzenia czegoś w 3D na poziomie graficznym odpowiadającym aktualnym standardom. Niestety byłem w błędzie i tak naprawdę nie byłem świadom nawet jak daleko cała technologia zaszła w ciągu ostatnich paru lat. Prawda jest taka, że jeśli ktoś zadowolony jest tylko z normal mapingu i prostej parallaxy. Nie ma co już szukać już miejsca wśród twórców nowoczesnych gier. Gry na aktualnym poziomie to ogromna ilość technik które rozwijały się bardzo prężnie w kilku ostatnich latach.

Okazało się, że samych technik wywodzących się z parallaxy jest kilkanaście. A jest przecież jeszcze relief mapping którego odmian też jest dość sporo a o różnego typu cieniach nie wspomnę.

Dlatego aktualnie dość sporo czasu poświęcam na zgłębianie dokumentacji związanej z powyższą tematyką. Dzisiaj zacząłem też wykonywać zadanie na zajęcia z PGK. Mam zamiar zrobić prosty symulator motoru, niestety póki co dość sporo czasu zajęło mi tworzenie grafiki do niego więc z samej symulacji nie za dużo póki co jest do pokazania. A to taki screen jak to wygląda na chwilę obecną. Postaram się w miarę regularnych odstępach czasu wrzucać kolejne fazy prac.

Comments

Popular posts from this blog

Query commands execution

Hierarchy - UI improvement

Singleton pattern